276. LEPSZY PRZEPIS KOSTEK PIENIĄCYCH I SZAMPON W KOSTCE


Wiatam Was serdecznie.

Dziś po czterech godzinach zabawy w "małego chemika"
jestem padnięta i usatysfakcjonowana.
O mojej pierwszej próbie i pierwszym przepisie pisałam tu .
Dzisiaj postanowiłam wypróbować kolejną recepturę.
Muszę powiedzieć,że jest o wiele lepsza.
Poza tym mogę dowolnie "regulować" konsystencję masy
przy niewielkich nakładach.
Jeśli chodzi o kostki pieniące do kąpieli to już mam swój przepis,
który mogę  wykorzystać.
Dziś parę składników było dodane na"oko".
Przede wszystkim olejki eteryczne i barwnik.
Reszta tak jak w przepisie.
Wszystko na 100% naturalnych produktach.
Wszystkie składniki mieszałam ręcznie.
Nie miałam pojęcia jakich zapachów i koloru użyć. 
"Skonsultowałam się" z Mineralną Kasią , 
która pomogła mi w tej materii.
I tak oto powstały "żółtki".
Świeży, słodkawy i letni zapach.
Zielona cytryna, grejpfrut i ylang ylang.
Sama jestem zdziwiona,że tak dobrze wyszły.

SKŁAD :

soda oczyszczona
skrobia kukurydziana
SCI
glukozyd kaprylowo kaprynowy
glukozyd laurylowy
gliceryna roślinna
barwnik
olejki eteryczne 




Tak wyglądało to w misce.



A tak już w foremkach.


Szampon w kostce robiłam po raz pierwszy.
Od razu mi wyszedł.
Odpowiednia konsystencja do formowania.
Mieszałam go mikserem do ciasta.
Wszystko ładnie i dokładnie zmieszało się.
Proporcje też dobrałam właściwie.
Zapach mają ziołowy przełamany cytryną.
Twardnieją szybko tylko zobaczymy jak długo będą schły.

SKŁAD :

SCI
sok ze świeżej cytryny
olej abisyński
olej andiroba
olej z pestek arbuza
gliceryna
pare kropel mleczka pszczelego
sól 
olejki eteryczne



Tak wyglądają po uformowaniu.

Jeśli chodzi o szampony chciałam zrobić uniwersalne. 
Tak,aby każdy mógł ich użyć.
Zapach może nie jest super ekstra, ale nad tym da się popracować.
Mi się podoba, bo ja lubię wszelkiego rodzaju ziołowe zapachy.
Boję się też,że oleje mogą obciążać za nadto włosy.
To moja jedyna obawa.

I co myślicie o tym?
Ciekawe jak się sprawdzą?
Testy nastąpią za parę dni.


Tak więc to już wszystko na dzisiaj.

Pozdrawiam. 

cathy c.


P.S. Gdy zmywałam przyrządy i naczynia,które użyłam do wykonania oba produkty pieniły się dobrze.
Aha... i nie narobiłam dużego bałaganu jak ostatnio. :)

Komentarze

  1. Czekam na efekty czy się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wyobrażasz sobie jak bardzo podziwiam osoby robiące własne kosmetyki :))
    Super :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow jaka z Ciebie zdolniacha ! Pięknie wyszło, czekamy na efekty

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, nie miałam nigdy szamponu w kostce :)) Fajnie, że wkręciłaś się w takie eksperymenty twórcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym sama takie fikusne wspaniałości robić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. JA czekam na testy szamponu w kostce, bo to dla prostej myszy nowość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Mysiu test szamponu będzie juz dzisiaj,bo stwardniał na kamień. Tak jak powinien. Wyniki napisze za parę dni. :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. wyglądają rewelacyjnie:) robiłas testy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie czekam na informacje jak się spisują te Twoje myjadła ;) no i oczywiście czekam na wygląd ich już po zastygnieciu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana szampony wciąż wyglądają jak na zdjęciach. Co do kostek pieniących do kąpieli to też są suche,ale muszę przepis odrobinę zmodyfikować bo przy odrobinie nacisku kruszą się zbyt wcześnie. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  9. szampon jest bomba, kostki pachną obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czym jest SCI?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam serdecznie. Dziękuję za Twój komentarz. Dzięki niemu mogę zajrzeć na Twego bloga. Pozdrawiam. cathy c.

Popularne posty z tego bloga

734. ROZDANIE NA DOBRY NOWY POCZĄTEK

741. DNO DNA LUTY 2018

256. WYGŁADZAJĄCO - OCZYSZCZAJĄCA MASECZKA DO TWARZY VOLCANIC ICELAND AVON # 48